افیلیت مارکتینگ چیست؟

امروزه کسب و کارها و شرکت‌ها به اهمیت افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی معرف در رسیدن به موفقیت پی برده‌اند و از آن در استراتژی خود استفاده می‌کنند. affiliate marketing که به آن همکاری در فروش نیز گفته می‌شود به آنها امکان می‌دهد محصول خود را در مدت زمان کوتاهی، با تلاش کم و بودجه محدود تبلیغ کنند. افیلیت مارکتینگ در ایران و دنیا رشد کسب و کار را بالا برده و آگاهی از برند و بازگشت سرمایه را تضمین می‌کند.

ما در این مقاله به بررسی بازاریابی معرف و مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ پرداخته‌ایم.

 

همکاری در فروش یا affiliate marketing چیست؟

مفهوم affiliate marketing زمانی در یک کسب و کار پیاده‌سازی می‌شود که افرادی را برای تبلیغ محصولات/خدمات خود استخدام می‌کنید و به آنها پاداش‌هایی را در قالب کمیسیون ارائه می‌دهید. همکاری در فروش یک استراتژی مؤثر برای بهبود فروش کسب و کار شما است.

بازاریابی معرف معمولاً شامل ایجاد مشارکت بین بازاریاب وابسته و شرکت به منظور بهبود فروش محصولات است. کسب و کارها موافقت می‌کنند که به ازای هر فروش، کمیسیون مشخصی را به بازاریاب وابسته بپردازند.

affiliate marketing

در کسب و کارهای آنلاین افیلیت مارکتینگ بسیار رایج است. بازاریابان از یک لینک منحصر به فرد در وب سایت خود برای نظارت بر ترافیک هدایت شده به سمت سایت مشتریان استفاده می‌کنند. اگر مشتری هدایت شده چیزی را با استفاده از لینک خریداری کند، بازاریاب معرف کمیسیون خود را دریافت می‌کند. افیلیت مارکتینگ در ایران نیز بسیار محبوب و پر استفاده است.

مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ

برای اینکه با افیلیت مارکتینگ بهتر آشنا شوید، ما در اینجا به مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ پرداخته‌ایم.

برخی از مزایای اصلی بازاریابی به کمک معرف‌ها به شرح زیر است:

  • کسب و کار کم هزینه

راه‌اندازی یک تجارت همکاری در فروش بسیار ساده و آسان است و همه چیز به تصمیم شما بستگی دارد. شما می‌توانید یک وب سایت را برای بازاریابی محصولات مشتریان خود داشته باشید و یا می‌توانید بدون داشتن وب سایت کار کنید.

  • بدون نیاز به تخصص خاص

برای شروع افیلیت مارکتینگ نیازی به تخصص بازاریابی حرفه‌ای ندارد. مزیت افیلیت مارکتینگ در ایران و دنیا این است که می‌توانید آن را به تدریج در حین کار، تست و تمرین تکنیک‌های مختلف یاد بگیرید.

affiliate marketing

  • سرمایه گذاری محدود

در مقایسه با سایر مشاغل، هزینه عملیاتی کسب و کار بازاریابی وابسته تقریباً هیچ است. تنها چیزی که نیاز دارید اتصال به اینترنت و داشتن برق و سایر هزینه‌های دامنه، هاست، اشتراک، تم، طراحی، طرح بندی و موارد دیگر است تا بتوانید وب سایت خود را راه اندازی کنید.

اگر می‌خواهید در یک محیط اداری کار کنید، پس باید یک فضای کار اداری را اجاره کنید. شما همچنین می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به عنوان یک فریلنسر کار کنید.

  • منبع درآمد مضاعف

شما مجبور نیستید کار خود را ترک کنید و در این بازاریابی شروع به کار کنید بلکه می‌توانید هر دو کار را همزمان انجام دهید. مدیریت زمان کمی دشوار است، اما ممکن است. چند ماه طول می‌کشد تا به طور کامل تثبیت شود و پس از آن، می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید.

  • انعطاف پذیری و راحتی

می‌توانید کمپین‌های مختلفی را در وب‌سایت‌های مختلف اجرا کنید تا تبلیغ کنید، این کار به شما کمک می‌کند تا روی لینک‌هایی که عملکرد خوبی دارند تمرکز کنید و بقیه را رها کنید. شما مجبور نیستید به یک محصول وابسته بچسبید، می‌توانید برنامه‌های مختلف را در دسته بندی‌های مختلف اجرا کنید.

اگر فروش یک محصول دشوار است، باید به محصول بعدی بروید که فروش آن کمی راحت‌تر می‌باشد و سود بیشتری ارائه می‌دهد؛ به عبارت دیگر، اگر یک برنامه کار نمی‌کند، باید به برنامه بعدی بروید. این کار به شما امکان می‌دهد تا عامل خطر را کاهش دهید و احتمال رشد و سودآوری را تقویت کنید.

متمرکز نبودن بر خدمات مشتری

ایجاد، مدیریت و حفظ روابط با مشتری فرآیندی دشوار است و نیاز به کار زیادی دارد. شما لازم نیست در مورد آن در افیلیت مارکتینگ نگران باشید. تمرکز اصلی شما بر فروش و کمیسیون است و می‌توانید هر زمان که بخواهید به رابطه پایان دهید.

  • درآمد غیرفعال

درآمد غیرفعال به این معنی است که وب سایت شما حتی اگر در سفر یا خواب باشید، درآمد کسب می‌کند. آیا این شگفت‌انگیز نیست که بدانید صبح از خواب بیدار می‌شوید و متوجه می‌شوید که دیشب سود زیادی به دست آورده‌اید؟

affiliate marketing

در کنار مزیت‌ها، برخی از معایب اصلی بازاریابی وابسته به شرح زیر است:

  • وابستگی به شرکت‌ها

شما مالکیت یک برنامه بازاریابی وابسته را ندارید. شما فقط بخشی از آن هستید و به عبارت دیگر، شما باید از مقررات یک شرکت پیروی کنید.

  • رقابت کنترل نشده

راه اندازی آسان تجارت وابسته‌به این معنی است که هر کسی می‌تواند با کمپین بازاریابی جدید خود شروع کند و سهم بازار را به دست آورد و شما کنترلی بر رقابت نخواهید داشت.

  • جذب نشدن مشتری

این یک برنامه ارجاع است و زمانی که بازدیدکنندگان با استفاده از لینک شما به وب سایت مشتری مراجعه کنند دفعه بعد مستقیماً از فروشگاه بازدید خواهند کرد. شما نمی‌توانید پایگاه داده‌ای از مشتریان وفادار ایجاد کنید یا آنها را به مشتریان تکراری تبدیل کنید. وظیفه شما جذب مشتریان جدید.

سخن پایانی

پس از تجزیه و تحلیل افیلیت مارکتینگ و مزایا و معایب آن می‌توانیم بگوییم که بازاریابی وابسته به طور کلی شغل خوب و آسانی است که می‌توانیم به عنوان یک درآمد روی آن حساب کنیم؛ بنابراین با پیروی از تکنیک‌های بازاریابی و آشنایی با راه‌ و روش‌های این تجارت وارد آن شوید و شروع کنید.

اگر مقاله داخل این صفحه مفید بود لطفا آن را از طریق دکمه های زیر به اشتراک بگذارید

تلگرام
توییتر
واتساپ
fa_IR
تماس با من