مفهوم تولید محتوا همان چیزی است که به افراد کمک میکند کسب و کار، نام تجاری و محصولات خود را به دیگران معرفی کنند. همچنین انواع تولید محتوا به افراد کمک میکند مشتریان بالقوه را جذب نمایند. با تولید محتوا بازدیدکنندگان جدیدی به سایت شما آمده و در نهایت برای شرکت شما درآمد ایجاد میکنند.
مفهوم تولید محتوا
مفهوم تولید محتوا فرآیند تولید ایدههای موضوعی است که برای خریدار شما جذاب میباشد. در انواع تولید محتوا محتوای نوشتاری یا بصری پیرامون ایدهها ایجاد میشود و اطلاعات را به عنوان وبلاگ، ویدیو، اینفوگرافیک یا سایر قالبهای محتوا برای مخاطبان در دسترس قرار میدهد.
در کنار مفهوم تولید محتوا بازاریابی محتوایی نیز این روزها بسیار پربحث شده است. بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و توزیع محتوای با ارزش، مرتبط و سازگار برای جذب و حفظ مخاطبان مشخص و در نهایت هدایت سودآور مشتری متمرکز است.
در این روش به جای ارائه محصولات یا خدمات خود، محتوای واقعاً مرتبط و مفیدی را برای مشتریان احتمالی خود ارائه میدهید تا به آنها در حل مشکلاتشان کمک کنید.

کاربرد تولید محتوا چیست؟
مفهوم تولید محتوا بهترین روش بازاریابی ورودی است. وقتی محتوا تولید میکنید و از استراتژی محتوا بهره میگیرید، اطلاعات رایگان و مفیدی را به مخاطبان خود ارائه میدهید، مشتریان بالقوه را به وب سایت خود جذب میکنید و مشتریان فعلی را از طریق تعامل با کیفیت حفظ مینمایید.
همانطور که آمارهای بازاریابی محتوایی نشان میدهد، شما با ایجاد محتوا ارزش زیادی برای شرکت خود ایجاد میکنید. تقریباً 40 درصد از بازاریابان میگویند بازاریابی محتوایی بخشی ضروری از استراتژی بازاریابی آنها است. 81 درصد نیز ادعا دارند که شرکت آنها محتوا را به عنوان یک استراتژی تجاری در نظر گرفته است و کاربرد تولید محتوا را بسیار مهم میداند.
از جمله کاربردهای تولید محتوا عبارتند از:
- افزایش فروش
- صرفه جویی در هزینه
- جذب مشتریان بهتری که وفاداری بیشتری دارند
انواع تولید محتوا
مفهوم تولید محتوا و بازاریابی بدون محتوای عالی و رعایت نکات مهم برای تولید محتوا غیر ممکن است. در اینجا قصد داریم به بررسی انواع محتواهای برتر و نحوه استفاده از آنها برای افزایش رشد بپردازیم:
وبلاگها
وبلاگ نویسی به اندازه عمر اینترنت وجود داشته است، اما نوشتن آن در طول سالها پیچیدهتر شده است به خصوص زمانی که صحبت از کسب و کارهایی میشود که از وبلاگها برای جذب مخاطبان استفاده میکنند.

2. فهرستها
فهرستها بسیار محبوب هستند زیرا خواندن آنها آسان است، قابل اسکن هستند، از نظر بصری جذاب میباشند و وقتی درست انجام شوند جالب و قابل اشتراک گذاری نیز خواهند بود.
3. کتابهای الکترونیکی
مفهوم تولید محتوا شامل کتاب الکترونیکی نیز میشود. کتابهای الکترونیکی نوعی محتوای طولانی هستند و همانطور که از نام آنها پیداست، کتابهای الکترونیکیای هستند که اغلب به صورت PDF یا با فرمت HTML در دسترس میباشند.
4. اینفوگرافیک
اینفوگرافیکها یکی از محبوبترین انواع محتوایی هستند که میتوانید ایجاد کنید. این به این دلیل است که اطلاعات زیادی (مانند آمار، تحقیقات و دادههای دیگر) را به روشی بصری جذاب، قابل فهم و قابل اشتراک گذاری ارائه میدهد و فقط باید نکات مهم برای تولید محتوا را در آنها رعایت کنید.
5. ویدئو
ویدئو فرم بسیار موفقی از مفهوم تولید محتوا است و انتظار میرود تا سال 2020 بیش از 80 درصد از کل ترافیک وب را به خود اختصاص دهد.
6. راهنماهای چگونه
دستورالعملها و محتوای آموزشی شبیه به پستهای وبلاگ طولانی هستند که در مورد نحوه انجام هر کاری از دستیابی به یک کار گرفته تا ساختن چیزی و موارد دیگر به عمق زیادی میپردازند. ماهیت دقیق آموزش شما به مخاطبان و صنعت شما بستگی دارد، اما این نوع محتوا برای به اشتراک گذاری تخصص، ایجاد اعتماد و افزایش لیست ایمیل عالی است.

7. مطالعات موردی
مطالعات موردی روش خوبی برای مرتبط ساختن مسائل است زیرا از نمونههای کهن الگویی برای نشان دادن چالشهایی که ممکن است مخاطبان شما با آن مواجه شوند، استفاده میکنند.
ابزارهای تولید محتوا
از جمله ابزارهای تولید محتوا به شرح زیر است:
پلتفرم مدیریت دارایی دیجیتال
یک نرم افزار مدیریت دارایی دیجیتال به شما امکان میدهد تمام داراییهایی را که برای تولید محتوای عالی نیاز دارید ذخیره کنید. با این ابزارها میتوانید همه فایلها را سازماندهی کنید و همچنین با تخصیص تگها و موارد دیگر به اطلاعات خود نظم دهید.
نرم افزار همکاری محتوا
پلتفرم همکاری محتوا ابزاری است که به شرکتها کمک میکند تا به دو هدف دست یابند:
- تولید سریعتر
- اشتباهات کمتر
فرآیند اثبات آنلاین
جمعآوری بازخورد و دریافت تأییدیهها مشکلسازترین جنبههای فرآیند تولید هستند. خوشبختانه، ابزارهایی وجود دارند که همه عملکردهایی را که برای مدیریت موفقیت آمیز فرآیند تأیید بازاریابی به آن نیاز دارید، ارائه میدهند. این نرمافزارها به شما امکان میدهد در مورد هر نوع فایلی، از جمله ویدیوها، بازخورد ارائه دهید.
تقویم محتوا چیست؟
تقویم محتوا یک ابزار حیاتی برای هر تیم بازاریابی است. با یک تقویم محتوای طراحی شده، شما و تیمتان قادر خواهید بود تمام جنبههای محتوای آینده خود را برنامه ریزی کنید.

فرقی نمیکند تیم شما برای یک وبلاگ، رسانههای اجتماعی یا حتی یک سرمقاله محتوا منتشر میکند، تقویم محتوا به شما کمک میکند جریانهای کاری ایجاد محتوای تیم خود را پیگیری کنید و تاریخهای انتشار را نظارت نمایید.
بسته به مقیاس و پیچیدگی کمپینهای بازاریابی تیم شما، تقویم محتوای شما میتواند هر چیزی باشد، از یک دفتر خاطرات کاغذی ساده تا یک تقویم مبتنی بر ابر در مقیاس کامل.